רשומות


יום שני, 29 ביוני 2015
2011 / 61 עמ'
התעוררתי בתחושה מוזרה ונעימה. חשתי מיד שמשהו השתנה, באוויר עמד ריח זר וטחוב, ופסי אור פלואורסצנט לבנים האירו תקרה קמורה מבטון חשוף. 'מה קרה לתקרה של בית הילדים?' תהיתי. רק אז הבנתי שאני שוכב בחיקה של אימי. זרועותיה חיבקו אותי וסנטרה נח על ראשי. תחושת הרכות החמימה והמפנקת לא הייתה מוכרת לי. מדיניות הלינה המשותפת בבתי ילדים, שהייתה נהוגה אז בקיבוצים, לא אפשרה את הפינוק הבורגני הזה. זכרתי שגם הערב כמו בכל ערב הביאו אותי הורי לבית הילדים והשכיבו אותי במיטתי ליד הקיר.

הרמתי את מבטי ופגשתי בחיוכה המרגיע של אימא. "אנחנו במקלט," אמרה לי, "ניסיתי להעיר אותך ולא הצלחתי." "אני עייף, רוצה לישון." מלמלתי בתשובה. "תישן חמודי." ענתה ונשקה לראשי. פניתי על צידי והתכרבלתי בחיקה. לידנו הבחנתי בילדים רבים, חלקם עם הוריהם וחלקם ישנים על מזרנים שעל הרצפה. עצמתי את עיני ושקעתי בשינה עמוקה בתחושת ביטחון שלווה ואושר.

כשהתעוררתי למחרת הייתי שוב במיטת הברזל בבית הילדים. לא הייתי בטוח אם אמנם הייתי במקלט או סתם חלמתי חלום. שפרה, המטפלת שנכנסה לחדר בתרועת "בוקר טוב ילדים!" סיפרה לנו שהייתה הלילה פעולת תגמול בקלקיליה ונאלצו להעביר את כולנו למקלט מחשש להפגזה על הקיבוץ. פעולת קלקיליה התרחשה כשהייתי בגיל שמונה. בפעולה טיהרו לוחמי חטיבת הצנחנים את מצודת משטרת קלקיליה ופוצצו אותה. הפעולה הסתבכה והיו הרוגים ופצועים לכוחותינו, אבל עלי עבר לילה ענוג ונעים. חוויה נדירה של שינה בחיקה של אימא.

את הספר "יציאות" ניתן להוריד בחינם מהרשת. ניתן לקרוא את הפרק הראשון ואת הטקסט המופיע על הכריכה ע"י לחיצה על שם הספר ברשימת ה- Reading List.

 יריב ספיר / יציאות

המלצתי עליו ברשימת קריאה ואני ממליץ עליו שוב. הוא נהדר ולפעמים אף גאוני. 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Back to Top