רשומות


יום רביעי, 24 ביוני 2015

(את רוב הספרים שקראתי מאז תחילת 2015, קראתי בגרסאות דיגיטליות).



עיון לכיף:

אז מה הכי שווה? אני לא עונה על שאלות מכשילות. כל אדם והספר שלו. את הסופרים שאהבתי יותר מכל, תזהו לפי הכמות; את אלה שכתבו רק ספר אחד אהוב תאלצו לחפש בעצמכם. 

20 תגובות:

  1. (הנה מצאתי. עכשיו צריך להעביר לכאן גם את השאר)
    אתה תולע ספרים אמיתי ענקי! אף פעם לא פגשתי תולע ספרים כמוך. בהתחלה רציתי להגיד שבא לי להתנחל לך ליד הספרייה שלך, לקרוא כל היום ואתה תכין לי אוכל :) ואז נזכרתי שהרוב בדיגיטלי (אבל ודאי יש לך גם ספרייה). וחוץ מזה הדף מקסים. את המשקפיים אתה מרכיב ממש? אל תקלקל לי את הפנטזיה. אני מדמיינת אותך איתם. וישרא בתחת שלנו (אבל אנחנו אוהבים אותו איכשהו :(

    השבמחק
    תשובות
    1. אהה! מצאתי אותך. ליד הספריה שלי שגנבת לתוך הבית שלך. יא גנבת ספרים ישראלית (יש שם המלצה על ספר בשם הזה אז זה מתאים). דווקא הרוב מנויירים. דיגיטלי אני קורא רק מאז תחילת 2015, כל השאר היה טרם. וחוצמזה את יכלה לשבת עם האייפד שלי בפינה ליד הספריה של הספרים המנויירים ולקרוא ממנו את מה שנמצא בדיגיטל ואני אכין לך אוכל. (-:
      לא הורס לך כי ביקשת ואני שמח שהדף מצא חן לך, כי הוא מצא חן לי מאוד. אני כמו ילד קטן בונה לעצמי חדרים בבלוג ומתלהב. בסוף אבנה לי גם חדר ממתקים. כי כל ילד מתלהב שמכבד את עצמו צריך אחד. 

      מחק
    2. זה היה בטעות! הספרים הלכו אחרי, מה אני יעשה? אפילו לא הרגשתי :) ואני סקרנית לדעת מה תכין. אני נזכרת שכשהייתי ילדה הייתי חוזרת מבית הספר ועוברת ליד הקיוסק, וקונה ממתקים בכסף של דמי הכיס, יושבת בכניסה לבית ואוכלת אותם (ואת ארוחת הצהריים לא).

      מחק
    3. אם אתה צריך המלצות על ממתקים אשמח להמליץ :)

      מחק
    4. גם הספרים הם קצת ממתקים. לפחות ככה אני מרגיש כשאני.... טוב, אני חייב להודות שבזמן שצירפתי לינקים לספרים ברשימה ונכנסתי לחנויות ספרים לשם כך, לא החזקתי מעמד וקניתי לי שלושה ספרים חדשים. אבל איך יכולתי להתאפק?! יש פה למעלה מ 200 ספרים, כלומר למעלה מ 200 לינקים. כלומר נכנסתי לדפי אינטרנט של חנויות ספרים למעלה מ- 200 פעמים. אז ברור שקניתי ספרים נוספים. טוב שרק שלושה. פחחח....

      מחק
    5. אתה מכור!! אם זה היה לבגדים או לנעליים הארון שלך היה מפוצץ! מה אשתך אומרת על זה?? :) בעצם זה דיגיטלי, אז היא לא רואה :)

      מחק
    6. היא יודעת אבל. אז זה לא בדיוק ב"היחבא". אני משוויץ. עם פרצוף נורא אשם (פסיב אגרסיב פולני), אבל משוויץ. אני לא יכול להתאפק ולא להשוויץ. אבל היא מבינה. היא רואה כמה אושר זה גורם לי. היא גם רואה כמה מאושר אני מסתובב כשאני נופל על ספר טוב במיוחד ונהנה ממנו. יש לי כוכבים בעיניים כשזה קורה.

      מחק
    7. כן תיארתי לעצמי שהיא יודעת ושמחה בשבילך, סתם הקנטתי אותך :) תתחדש על הספרים החדשים. תספר איך קוראים להם? :) (איך לא, אי אפשר שלא להשוויץ בספרים חדשים!)

      מחק
    8. ניסיתי לדבר אליך בלינקים אבל זה יצא מטורף כי זה עבר את גבולות המסך. (זה למה צריך את דיסקוס בכל דפי הבלוג!) רק אחד השתלב.

      https://www.e-vrit.co.il/%D7%9E%D7%A8_%D7%9E%D7%90%D7%A0%D7%99-details.aspx

      האם אדמה מרובה נחוצה לאדם וסיפורים אחרים/טולסטוי
      חיים בהמתנה/שולמית גלבוע (שניים משלה כבר קראתי)

      מחק
  2. הו, רבים כחול אשר על שפת הים, ואת רובם לא קראתי... אתה כנראה קורא מאוד מהר. והתוודעתי דרכך לחנות הספרים הדיגיטלית הזאת. נראה שבמוקדם או במאוחר לא תהיה ברירה אלא לעבור לקרוא כך, בשיטה החדשה. מוזר לי נורא, אבל כנראה לא יהיה מנוס.

    השבמחק
    תשובות
    1. נו תגידי, זה לא עושה לך חשק לבנות בלוג בבלוגר? נו באמת, נו תראי כמה דברים אפשר לעשות פה. וגם יש לך אותי המשופשף שיכול להסביר את הכל ולעזור (אני צוחק כמובן. אני מבין שיש לך שם בלוג וזה סתם פסיכי לקפוץ מבלוג לבלוג ככה. אבל הייתי חייב (-: )
      אני מאוד בעד ספרים דיגיטליים ובעצמי באתי באיחור. אילו הייתי מתחיל לפני 2015 זה היה חוסך הרבה מאוד בלגנים במעברים שעברו עלי בשנתיים האחרונות. אבל עדיף מאוחר מאף פעם לא, אמר ההוא והביט במטוסו שעלה השמימה. בכל מקרה, בדיגיטל אני קורא עוד יותר מהר כי ספר דיגיטלי נגיש יותר. הוא תמיד עליך והוא תמיד נוח לקריאה (אחרי שמתרגלים). המחירים, כמו שראית, מעולים. ואלה המחירים הרגילים. בחגים ולפעמים סתם כך, הם עושים מבצעים על ספרים ויורדים למחירים מעליבים ממש (את הסופר ולא את הקורא). וכן, אני קורא מהר מאוד. יש לי זכרון פנומנלי, מה שאומר שאני זוכר את מה שאני קורא בעל פה לפחות בימים הראשונים של הקריאה. אני לא צריך "להקריא לעצמי" את מה שאני קורא. אני מצלם לי בעיניים ואח"כ המילים שוקעות בי מעצמן (אני מנסה להסביר פה את הבלתי מוסבר, אז ותרי לי). שתביני, אלה ספרים שנחרטו בי, לא בהכרח כי כולם טובים, אבל כי כנראה היה בהם משהו שגרם לי לזכור אותם. ויש עוד הרבה מאוד ספרים שנבלעו בי והשתלבו בי מבלי שאזכור את שמם. כבר נזכרתי בכמה ששכחתי והוספתי שניים מהם. כל חיי קראתי. קראתי את הכל. מאמרים מירחונים של אבא ושל אמא, ספרים, חוו"ד, פסקי דין, מה לא. כי הכל מעניין אותי. הנה, למשל, אין לך מושג גם חומר קראתי בנושא בנייה של אתרים מאז פתחתי כאן בלוג. אני מרגיש שהגיע הזמן לשים לעצמי גבול והסתפק בידע שרכשתי עד כה ולהפנות את הסקרנות שלי לאפיקים יותר שימושיים (מכור, אמרה אמנדה, אני מסכים).

      מחק
    2. אז זהו שכבר יש לי כאן בלוג (בדף הזה שלך הצלחתי להגיב דרך פרופיל בלוגר שלי), מאוד ותיק ומאוד ריק, ונדמה לי שכבר סיפרתי לך שלא הסתדרתי שם עם מונה הכניסות. ואכן, לעבור דירה בלוגוספרית פעמיים בשנה זה קצת יותר מדי, אני עוד לא בטוחה שהתגברתי על הפעם הראשונה.

      בזמנו קראתי די הרבה השוואות בין בלוגר-בלוגספוט לבין וורדפרס, וכולם היו תמימי דעים שבלוגר-בלוגספוט יותר ידידותי, ושוורדפרס מציע יותר אפשרויות עיצוב. לי עניין העיצוב לא כל כך משנה, אבל אם לך זה חשוב, אולי שווה שתבדוק גם את האפשרויות של וורדפרס - כי לדברי המשווים, שם השמיים הם הגבול. נכון שצריך שם לשלם על חלק מהדברים - אבל, אם הבנתי נכון, גם פה צריך.

      מה שמציק לי בבלוגספוט זה שאני מבינה שגוגל העבירו את מרכז הכובד שלהם לגוגל פלוס וחיברו יחד את כל המערכות - ועדיין לא ברור לי איך זה עובד ואם זה לא מחובר יותר מדי.

      איך שלא יהיה - ימים יגידו. ושיהיה בהצלחה בכל פלטפורמה שתבחר.

      מחק
    3. ממש לא. בבלוגספוט לא קיים המושג "פרו". דבר כאן אינו בתשלום. גם אם תתעקשי לשלם הם ישלחו אותך לקנות ספר במקום ולהשקיע את כספך במשהו מועיל, כי בלוגגר נותן את הכל בחינם. ניסיתי להעביר את הקודים מבלוגגר לוורפרס ולו רק בתבנית הבסיסית. הוא אמר לי: אתה רוצה? ת'שלם! אם לא, 'סתפק בעיצוב הבסיסי ובאפשרויות הבסיסיות (שלא שונות בהרבה מאלה של ישרא, אגב. רק נראות יותר מודרני). אבל אני מבין שאת אוהבת שם יותר. גם אנג', למען האמת, אוהבת שם יותר.
      לגבי החיבור, גוגל נותנים אפשרות לחבר את הבלוג לגוגל פלוס או לא. אני לא חיברתי כי חיבור כזה לא מאפשר לאלה שלא רוצים להגיב דרך גוגל להגיב. בנוסף, הדיסקוס מאפשר חופש פעולה רב יותר כי הוא פלטפורמת תגובות נפרדת (האתר של CNN משתמשים בדיסקוס אגב). ואם תשימי לב, כרגע את מגיבה במערכת תגובות בסיסית של בלוגגר. בדף הזה לא חיברתי את דיסקוס כי אני לא חושב שזה דף מגה פעיל. וגם מכאן לא ניתן להגיע לגוגל+ שלך, למרות שאת ואני חברים. ככותבת, את יכולה או לפתוח חשבון גוגל+ נוסף רק עבור הכתיבה, או לחילופין, לבטל את הקישור אל הגוגל+ משמך בבלוג. }{ בכל מקרה, אם אי פעם תחליטי (ואם כדור הארץ לא יתחמם עד אז ולא יישרף), אשמח לעזור לך בהכל. אני ילד טוב, יש לי המלצות מאמנדה. (-:

      מחק
    4. הרבה מאוד המלצות! :) בכל אופן מסקרן אותי לדעת, למה אנג' אוהבת יותר את וורדפרס?
      אני מתחילה לחשוב שאולי זה לא כל כך משנה איפה אתה כותב, כל עוד הקוראים שלך מקושרים אליך ואתה אליהם. אמנם יש את העניין של קהילה, אבל הרי היום אנחנו בקשר עם אנשים שגרים רחוק מאוד מאיתנו. מאידך, אכן צריך מקום מפגש נוח, גם אם הוא וירטואלי. וקצת מפריע העניין של עדכון בשעה קבועה ולא בשעת הפרסום עצמו. אמנם יש לזה יתרונות, נכון.

      מחק
  3. אליפל: לא יודעת אם אני אוהבת שם יותר, אבל שם מונה הכניסות לא מציק לי, וזה יתרון. וגם, כשעברתי - רוב הבלוגרים שהכרתי מחוץ לישרא כתבו שם ולא בבלוגר. עכשיו אני רואה שזה מתחיל להשתנות...
    אני בחרתי בכוונה בעיצוב שמזכיר את ישרא, כדי שיהיה לי ולקוראים מישרא יותר קל - אבל יש שונים לגמרי, חלקם די חדשניים. בינתיים אני מסתדרת עם מה שיש. אם אחליט לעבור, אפנה לעזרה :)
    אמנדה, לדעתי מה שכתבת הוא באמת הכי חשוב: הפלטפורמה לא משנה. זה בסך הכול הקלקה על קישור - ולא לוקח כל כך הרבה זמן להתרגל למערכת תגובות זו או אחרת. כל זמן שאנחנו יודעים מי כותב איפה - אנחנו מסודרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. איפה נמצא מונה הכניסות? וכן, אני מאלה שלא השתמשו בדף הקהילה של ישרא, ולא הבנתי בשביל מה צריך אותו. בדרך כלל הגעתי לבלוגרים דרך תגובות שלהם בבלוגים בהם קראתי, או אצלי, מעין חבר מכיר חבר..

      מחק
    2. זה לא בדיוק מונה כניסות, אלא הסטטיסטיקות של האתר. מגיעים מדף העריכה. תשאלי את אליפל, הוא בטח יודע להסביר בדיוק איפה למצוא את זה בבלוג שלך, כי נדמה לי שהמערכת שלך שונה משלי (אולי).

      מחק
    3. את פשוט לא מצאת את מונה הכניסות. הוא מחובר לגדג'ט של אימייל. והוא נותן מפה מפורטת יותר משל וורדפרס (לא שזה חשוב). למשל הוא נותן מספר לא רק של הכניסות אלא גם של מספר הקלקות שכל נכנס הקליק. כל זה מגיע בנפרד כמובן. מספר הקלקות ומספר כניסות. את הסתכלת רק בזה של דף של הבלוג והוא באמת לא טוב. מפת הכניסות עובדת דרך גדג'ט הפיד ברנר. שהוא משרת את רוב האתרים באינטרנט וגם את הפידים של פלטפורמות שונות. לגבי וורדפרס, עדה, בדקתי את כולו וקראתי המון חומר מקצועי של בוני אתרים. בחינם (עם דגש על בחינם) מבחינה טכנית הוא מעניק את אותן האפשרויות שמעניק ישרא. רק במראה מודרני יותר.

      מחק
    4. מונה הכניסות, אמנדה נמצא בפיד ברנר שלך. אתמול נתתי לך אליו לינק. ראית כבר את מפת המדינות שם, אבל בלשוניות תמצאי גם תאריכים ומספרים. אני מעדיף להסביר את זה בפרטי כמובן. עם תמונות וגו'.

      מחק
    5. כן, ברור לי שאני לא מוצאת שם משהו, ולא מצאתי את הגאדג'ט ההוא. לא משנה. אם אחליט לעבור, אשאל בדיוק.
      בנוגע לוורדפרס - גם הוא נותן מידע על מספר מבקרים ומספר צפיות. אבל זה לא שאני מנסה לשכנע אותך שזה עדיף, זה לא באמת משנה. שיכתוב כל אחד איפה שנוח לו, ואפשר לבקר בבלוגים מאתרים שונים דרך לינקים, זו לא בעיה.

      מחק

Back to Top