רשומות


יום שלישי, 30 ביוני 2015
2011 / 61 עמ'
אומרים שניו יורק היא עיר בלי הפסקה, אבל בשכונת מגורי במערב מנהטן, היה רק בר אחד שהיה פתוח גם בשעות הקטנות של הלילה. הבר נקרא "קפה סנטרל" ושם התקבצו כל ציפורי הלילה הבודדות. בכמה טיפים נדיבים קניתי לי שם את ידידותו של ג'ק הברמן. לילה אחד, מיד עם כניסתי לבר, משכו את תשומת ליבי שדיים שזופות שמעיל עור שחור התקשה להסתיר. לאחר רגע של הסתגלות לתאורה העמומה, התבהרה הדמות שנשענה על הבר ושוחחה עם ג'ק. אישה צעירה, רזה ונערית בשיער קצר. עיניה השחורות הביטו לעברי במבט קשוח. כאשר התקרבתי, ג'ק הביט בי ונד בראשו - סימן מוסכם לטרף קל - והתרחק לצידו השני של הבר.

ג'ק לא טעה הרבה בזיהוי הקליינטים שלו. עוד בטרם החלפנו יותר מחמישה משפטים ולפני שסיימתי משקה ראשון, הפתיעה אותי הנערה והתחילה לנשק אותי בלהט תוך התעלמות ממבוכתי ומשאר האנשים בבר. סיימתי את המשקה והצעתי לה שניגש לדירה שלי. אבל היא ענתה: "הלילה לא אבוא איתך, אבל תן לי את תאריך ומיקום הלידה שלך, ואני אתקשר אליך. אגב, קוראים לי הלנה." לאחר שרשמה את הפרטים עזבה את הבר והותירה אותי מתוסכל ומאוכזב.

לאחר יומיים, הלנה התקשרה וביקשה לבוא לדירתי ("מצטערת, הייתי חייבת לוודא עם האסטרולוגית שלי שאנחנו מתאימים.") דקות ספורות לאחר הגעתה כבר היינו במיטה. בניגוד להתנהגותה המשוחררת בבר היא הייתה עצורה וקפואה מעט במיטה. חיבוקים ממושכים וליטופים עדינים וסבלניים עזרו להמיס את התנגדותה. שנינו רעבנו לקצת חום גוף, שיפשיר את בדידות העיר הגדולה. בתשוקתה היה משהו פגיע וכאוב. הימים היו טרום פאניקת האיידס, ויחסים כאלה בניו יורק היו עניין שגרתי למדי. למרות זאת, היה מוזר להתחיל לשוחח ולהכיר אותה רק אחרי שקיימנו יחסים. בשיחה התברר די מהר שאין לנו כמעט שום דבר במשותף. לא הצלחנו למצוא אפילו תוכנית טלוויזיה אחת שעניינה את שנינו, או נושא כלשהו שהייתה בינינו הסכמה לגביו. הניגוד בין המשיכה הגופנית לזרות הרוחנית עורר בי סקרנות וחשדנות. אותה זה רק שעשע.

הלנה הייתה יוונייה מחבל ספארטה והתגוררה ברובע קווינס. היא התגאתה במוצאה ואמרה: "אצלנו בספארטה נהוג במשך כל ההיסטוריה להשליך למוות מהצוק אנשים פגומים, אפילו אם מדובר בפגם באצבע הקטנה." האנשים שהעריצה היו מאפיונרים וגיבור ילדותה היה לאקי לוציאנו, המאפיונר האגדי. בין שאר הדברים המוזרים שאמרה לי, הופתעתי לשמוע שמעולם לא הייתה בתיאטרון. החלטתי לקחת אותה להצגה.

השגתי שני כרטיסים להצגה "בופאלו אמריקאי" בתיאטרון "המעגל בריבוע", תיאטרון קטן בווילאג'. בהצגה הופיע אל פאצ'ינו בתפקיד הראשי. הסכמתי לשלם את המחיר המופקע לשירות הספסרים כדי להבטיח מקומות בשורה הראשונה. הלנה התרגשה מאוד לקראת ההצגה והחליפה את מעיל העור בבגדים חגיגיים. ההצגה עסקה בקונפליקטים יום יומיים בחייהם של פושעים זוטרים. אל פאצ'ינו היה כל כך קרוב אלינו שהרוק שניתז מפיו נחת עלינו. בסיום ההצגה התברר לי להפתעתי שהלנה התאכזבה מאוד מההצגה. "זה בדיוק מה שיש לי בשכונה," אמרה, "בשביל זה אני לא צריכה ללכת לתיאטרון."

לאחר מספר ימים צלצל הפעמון בדירתי, ונהג מונית ביקש שאצא החוצה בדחיפות. מצאתי שם את הלנה מעולפת למחצה ומתקשה ללכת או לדבר. השכבתי אותה במיטה וחיכיתי שתתאושש. חשדתי שהיא תחת השפעת סם כלשהו. כשהתעוררה, הודתה בפני שהיא תחת השפעת הרואין, וגם הוסיפה שג'ק הברמן, איתו היה לה מזמן רומן קצר, הוא שהכיר לה את ההרגל הממכר.

"מה התחושה להיות מסטול עם הרואין?" שאלתי. "אתה פשוט מת לשלושה ימים," ענתה, "לא חש שום כאב." "למה לא תנסי לחוות את הכאב עד סופו?" שאלתי, "מה אתה בכלל יודע על כאב?" ירתה חזרה בזעם. "לי סיפרו תמיד שאבא שלי מת, עד שבגיל 12 הוא הופיע פתאום, ואחרי חצי שעה כבר ניסה לזיין אותי. האבא החורג שלי גם הוא לא מפסיק לשלוח ידיים, ואימא שלי מתקשרת כל כמה ימים למשטרה שיבואו לעצור את הבת הסוחרת סמים שלה." שתקתי, מה כבר יכולתי לומר. לאחר חצות היא נזכרה לפתע במשהו והתעקשה לחזור מיד הביתה. סירבה להסביר מדוע ואני ליוויתי אותה בשתיקה לתחנת הרכבת התחתית. אחרי אותו לילה, לא שמעתי ממנה זמן רב והייתי משוכנע שלא אראה אותה יותר.

לאחר כמה שבועות, היא הופיעה שוב בדירתי ללא הודעה מוקדמת. "קיבלתי הצעה מעניינת," אמרה מיד. "איש זקן ושמן הציע להיות 'שוגר דדי' שלי. אני אסע איתו לפלורידה. הוא יממן לי דירה ותשלום חודשי קבוע, בתנאי שאשכב איתו מתי שירצה." הזדעזעתי, "אל תיסעי איתו," אמרתי, "את הורסת לך את החיים!" היא נעצה בי את המבט הקשוח. "אם אתה מוכן שאעבור לגור איתך, אני מבטלת את הנסיעה. אם לא, פשוט תסתום!" סתמתי. מבטה קדח בי עוד רגע קצר, ואז הסתובבה והסתלקה מבלי לומר מילה. ביני לעצמי תהיתי איך היו נוהגים בספארטה בפגם שכזה.

את הספר "יציאות" ניתן להוריד בחינם מהרשת. ניתן לקרוא את הפרק הראשון ואת הטקסט המופיע על הכריכה ע"י לחיצה על שם הספר ברשימת ה- Reading List.



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Back to Top